Cronoksen luotettavuus.

Aloittaja Tapani Honkanen, 21.03.14 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani Honkanen

Mennä pläjäytin eilen tuolta Cronos.Ltd pari koneruuvipuristinta. Koriin ja tilaukseen asti meni ilman varoituksia varaston loppumisesta haluamastani tuotteesta. Tänään iltapäivällä tuli pahoittelut toisen tuotteen olemattomuudesta, siis varaston (tilapäisestä) loppumisesta. Kysyttiin, haluanko vain toisen, vai odotanko puuttuvan tuotteen saapumista (4-5 viikkoa) vai perutaanko tilaus. Maksettu VISA:lla. Nythän tuon VISA:n peruutusmahdollisuus/maksuturva menee ohi vai meneekö?
Pääasia on, onko tuo myyjä luotettava?

Tauru

Minun kokemuksen mukaan on luotettava.

olli henttonen

Olen vuosia ostanut heiltä kaikenlaista ja tänään tuli viimeisin hankinta ja aina on toiminut niinkuin lupaavat. Voit perua ja tilittävät sen takaisin, tai turvallisin mielin odotella. Yleensä vähän painavampi, kuten puristin tulee maakuljetuksena viikossa ainakin helsinkiin kotiovelle  ja antavat seurantanumeron.
dyykkari

Tapani Honkanen

Kiitos noista rauhoittavista puheenvuoroista. Voi nukkua yönsä rauhassa.

fixaaja

Ja Visalla maksaessa ei ole ongelmia saada rahoja takaisin. Luottokunnalta voit anoa rahat takaisin aikaisintaan 2kk päästä tilauksesta. Olettavat että kuukaudessa tavara on perillä ja siitä vielä kuukausi "selvittelyä". Eli jos tilatut tavarat ei tule, on tilaajalla velvoite yrittää selvittää saako rahoja takaisin tai tuleeko tavarat. Jos myyjä ei vastaa s-posteihin niin rahat alle tuon kuukauden "karenssi" ajan. Siitä kun luottokunnalle lähettää vapaamuotoisen selosteen, on rahat tilillä parissa päivässä.

nimim. Pari kertaa tullut harjoiteltua  ;D

Kremmen

Minulle jopa kerran kävi niin, että Nordeasta soittivat, josko olisin tehnyt enemmänkin ostoksia USA:ssa viime aikoina. No enpä ollut ja osoittautui, että joku oli maksellut minun kortin tiedoilla 12 000 USD edestä nettikasinopelailuja. Tuossakin tapauksessa riitti pro forma rikosilmoitus poliisille ja siitä tieto sekä maksujen kiistäminen kirjallisena Nordealle. Asia oli sillä selvä.
Tosin itse suosin aina kun mahdollista Paypal-maksamista. Siinä on se etu, ettei myyjä saa maksajan maksuvälineen tietoja missään vaiheessa. Vaikka asioisikin vain luotettavien osapuolten kanssa (jollaisena myös itse pidän Cronosta), niin aina on mahdollisuus että myyjän nettikaupan tietokanta hakkeroidaan ja korttien tiedot pöllitään sieltä. Näin lienee käynyt tuossa ylläolevassakin tapauksessa. Olen reklamoinut sekä suoria Visa-kauppoja että Paypal-ostoksia ja kaikissa tapauksissa reklamaatiot ovat johtaneet kaupan perumiseen ja rahojen palautukseen. Että siinä mielessä Paypal lienee yhtä luotettava kuin Visa/Luottokuntakin. Molemmilla on niin iso lehmä ojassa, ettei niilllä ole varaa menettää asiakkaiden luottamusta.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 22.03.14 - klo:07:41
Minulle jopa kerran kävi niin, että Nordeasta soittivat, josko olisin tehnyt enemmänkin ostoksia USA:ssa viime aikoina. No enpä ollut ja osoittautui, että joku oli maksellut minun kortin tiedoilla 12 000 USD edestä nettikasinopelailuja. Tuossakin tapauksessa riitti pro forma rikosilmoitus poliisille ja siitä tieto sekä maksujen kiistäminen kirjallisena Nordealle. Asia oli sillä selvä.
Tosin itse suosin aina kun mahdollista Paypal-maksamista. Siinä on se etu, ettei myyjä saa maksajan maksuvälineen tietoja missään vaiheessa. Vaikka asioisikin vain luotettavien osapuolten kanssa (jollaisena myös itse pidän Cronosta), niin aina on mahdollisuus että myyjän nettikaupan tietokanta hakkeroidaan ja korttien tiedot pöllitään sieltä. Näin lienee käynyt tuossa ylläolevassakin tapauksessa. Olen reklamoinut sekä suoria Visa-kauppoja että Paypal-ostoksia ja kaikissa tapauksissa reklamaatiot ovat johtaneet kaupan perumiseen ja rahojen palautukseen. Että siinä mielessä Paypal lienee yhtä luotettava kuin Visa/Luottokuntakin. Molemmilla on niin iso lehmä ojassa, ettei niilllä ole varaa menettää asiakkaiden luottamusta.

Jos taas myy jotain, niin se kolikon toinen puoli on, että epärehellinen ostaja pystyy huijaamaan väittämällä, että ei ole saanut tavaraa, ja saa siten sekä tavaran että rahansa takaisin.. Myyjän on lähes mahdoton todistaa, että ostaja on saanut tavaran, ellei ole jotain vastaanottojan nimitiedon tallennusta tms..

Toinen paypal ongelma on jenkkien hassut lait. Itsellä meni viime joulukuussa kuukaudeksi paypal tunnus kiinni, kun paypal alkoi kysellä ilmeisesti erään lahjaksi tilatun tavaran vastaanottajan (viestitiedossa oli huutokauppaan liittyvä pyyntö omistuskirjoituksesta esineeseen kaiverrettavaksi, joten nappasivat nimen ilmeisesti tuosta) syntymäaikaa, eikä paypal suostunut kertomaan miksi sitä kysyi (eli minkä lain rikkomisesta minua epäiltiin) tai edes mistä huutokaupasta tarkasti ottaen oli kyse (arvasin tuosta nimestä). Eli paypal vahtii jenkeistä ostettuja kauppoja noin tarkasti, ja tuossa oli ilmeisesti kyse siitä, että kyseinen tavaran myynnillä on ikäraja jenkeissä.. Resolution centerissä ei pysty antamaan tekstivastinetta, joten kommunikaatio oli sitä, että kirjoitin vastinetekstin ja muutin sen jpg kuvaksi.. Lopulta avasivat uudestaan tunnukseni, kun kerroin vastaanottajan syntymäajan, mutta.. Jos olisi helppo vaihtoehto paypal:ille, olisin periaatteesta lopettanut paypal käytön, mutta nyt vaan olen enää käyttämättä sitä jenkeistä ostamiseen. Rajansa silläkin paljonko isoveli valvoo.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk