Mach3 temppuilee

Aloittaja FAARI 58, 24.07.11 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FAARI 58

Onko kellään tullu etehen,että rouhinta menne aivan kuten pitääkin, mutta kun vaihtaa load code semifinaalin,niin klikatessa avaa häviää koko Mach3 mill näytöltä,näytös on perus wintoosan maisema ja kuvakkeet. Kokeilin muilla Tap tiedostoilla ja semif toimi ok. ja tuan mikä temppuilee oon tehny samoin kuin muutkin. :'(
FAARI58 
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

NiVa

Moikka!

Eipä Mach3 ole juuri moista vielä kekannut. Tekeekös se tempun juuri tuossa rouhinta - viimeistely-ajo vai tekeekö se saman myös jos suoraan ajaa ton viimeistelyn.
Tulee vaan mieleeni, jos on pitkä koodi ja toi viimeistelyvaihe menee koneen muistissa "overflow" elikkä muisti ei jostain syystä riitä koko koodin yhtämittaiseen ajoon.
Olen ite jo jonkin aikaa pätkinyt koodin sopiviin osiin ja latailen niitä tikulta Machiin tarpeen mukaan. Mulla tuppaa jäämään toisinaan jumiin johonkin kohtaan, eikä siitä pysty jatkamaan ilman uutta käynnistystä. Toi tulee eteen yleensä jos on useamman koodin ajanut ilman boottia ja koodin pituus n. 800-1000 riviä.
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

Metalfusion

Mach3 versiossa 2.63 oon huomannut viimeaikoina sellasen bugin, että se jättää satunnaisesti (harvoin) ajamatta muutaman rivin koodia (eli hyppää yli) jolloin koko työ menee tietenkin pilalle. Kaipa tuo on uudempiin korjattu jossain vaiheessa.

Olen saanut sellasen käsityksen, että melkein jokaisessa machin versiossa on jokunen kummallisuus. Se vaan alkaa olemaan niin monimutkainen softa ja ehkä pohjatöitä ei ole tehty niin hyvin kuin olisi voinut.

FAARI 58

Tua tekee sen vasta semif. vaihees (rouhinta omassa tiedostossa).Tikussa kaikki linjat ok. 6.33Megaa ja vie mahc3:seen vai alkupätkän.Olen tolla ajanut yli 10- 20Megan ohjelmaa eikä silloon takunnu yhtään.
Sain senverran räpellettyä ettei enää häviä Mahc3 ruudulta,mutta tua yllämainittu files reistailee ainoastaan,vaikka rivit on aivan oikein en ainakaan ole huamannu mitään poikkeavaa muista. ???
FAARI 58

Ongelma korjaantu:poistin Mahc3 koneelta ja muutaman turhan jutskan,sekä latasin uudelleen Mahc 3 , ja homma pelaa ainakin toistaiseksi,yksi reliefi tuli aivan ok.
  FAARI 58  ;D

FAARI 58

Kertokaaten oi te viisaat gurut Faarillen onko tässä jotain vikaa kun tua jyrsinnän hitaus ottaapi ohimolohkohon kipiää. :'(   Mach3:s on tollaanen   

FeedRate

Fro           500.00
                F            3500.00
                                100%
              Units/Min     473.14
              Units/Rev        0.06

Vaikka G koorihin laittaa isomman tai pienemmän luvun
F kohtahan Tua Fro pysyy samana ja Units/Min seilaa 500 molemmin pualin ton verran kuin se on tossa alle.
DeskProtos oon pökänny ruksin kohtahan Mach3 Mill/mm siäl on luettelo kaiken maailman konehist(ei ollu tuata mun omaa tekelettä)
Onkohan G kooris joku kirjain/ numero yhristelmä mikä ei anna isompaa nopeutta kui DeskProton oma 500mm/min mikä on max? ::)
FAARI 58
Tua ala kirjootus pitää taas paikkansa

Metalfusion

No laitahan joku sillä deskprotolla tekemäsi G-koodi esille.
Äkkiä wikipediasta katsottuna M-koodit 48 ja 49 joko salliin syöttönopeuden syrjäytyksen/muutoksen tai estää sen. eli M48 sallii ja M49 kieltää nopeuden muuttamisen. Nämä on tosin käsittääkseni ohjauskohtaisia, en tiedä tukeeko mach3 näitä.

Voihan sielä machissakin sulla olla joku rajotus päällä. Liikkuuko pikaliikkeet tuota nopeammin, entä itse/muulla ohjelmalla tehty G-koodi?
Myös akseleitten kiihtyvyyksiä voi koittaa nostaa Machin "motor tuning" valikosta ja katsoa kasvaako nopeus.

FAARI 58

Kiihtyvyys on 200mm/sec 300 ei isoa muutosta, 500mm/sec stepperit ei kerkiä mukahan.Pikaliikkeet ja tasainen kohta menee 3500mm/min heti kun tulee pienikin kohouma putoo viiteensataan molemmin pualin.
Esim sen näköönen kuin syvän lautasen pohjan/alapualen
jyrsintä menee noin 500mm/min.
Oliskohan tua joku postprosessori juttu mistä mä en tajuu mitään?
FAARI 58
Tua unohtu Esim vetric3d ilmaismalli vector3d machinist ohjelmalla tehty menee aika nopiaa noin
900mm/min

saumik

Yks mikä kaata Mach3,jos läppärillä ajelee on cd/dvd asema, eli wintoosa tarkistelee aika-ajoin onko asema tyhjä...ilmenee varsinkin pitkissä koodeissa...mut kun avaa cd-aseman ja jättää auki jyrsinnän ajaksi, niin ei mitään ongelmaa.

Ja tuohon Faarin nopeusongelmaan..
Ookko kokeillu muuttaa z-akselin nopeutta koodissa,vaikuttaako asiaan,ite nimittäin huomasin ko ongelman jos z-akselin nopeus oli vahingossa/tarkotuksella hidastettu.
kaikki minkä on joku tehny...voi purkaa ja tehdä paremmaksi

FAARI 58

Pöytäkonehella ajelen XP sisällä ja riisuttumalli.
Z akselalla on samat 200mm/sec, kuin muillakin.
On tää henkimaailman juttu. ;D
FAARI 58

FAARI 58

Tua DeskProto pökkää tollaasen laatikon esille G-kooria tehres jos nostaa Feedraten yli 500mm/Min:

The milling machine can`t handle this feedrate should between 1 and 500

Googlen kääntäjä tekee varmaan kummaa käännöstä.
Mikähän olis oikia ja selkokiälellä notta Faarikin tajuais.
                                          ???

Toinen teksti tulee harvemmin: The speed values and units of all the operations that belog to this part,have been reset to the default values of the machine you`ve selected.
  FAARI 58

NiVa

Moikka!
Mites siinä DeskProtossa määritellään toi postprosessori, elikkä siis se koneen tyyppi mille se G-coodin rustaa. Onko siinä esim valinta MACH3 .mm  tai inch. Noi on nyt mm ja tuuma yksiköille mutta olisko siinä muita vaihtoehtoja MACH3:lle.
Noi herjat kertoo, ettei sun konees pysty käsittelemään kuin syöttönopeutta 1-500 yksikön verran. Sama tossa toisessa herjassa,,, annetut arvoja ei pystytä käsittelemään ja asetetaan oletusarvot.
Elikkä toi postprosessointi ei tue ohjelman tekemää koodia. Näin astian tulkitsen ja jos menee tulkinta pieleen niin enhän minä niin tarkoittanut   :-\
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

FAARI 58

Moron
Tollaaset: Mach2 /Mach3 based machine-inch
               Mach2 /Mach3 based machine-mm

Laitan aina tuan alimmaisen. Siinä luettelos on kauhee rimpsu koneita eri valmistajilta on inch ja mm ja olen koittanut niitäkin, sama peli pökkää tuan ennenmainitun varootuksen. :'(
  FAARI 58

Måtte

Mulla oli vähän samanlaisia nopeusongelmia emc2lla.
Ratkaisu löytyi DeskProton koneparametrien asetuksista.
Eli, valitse Options ja Library of Machines ja siitä se Mach2/Mach3 based machine - mm
Valitse Edit
Korjaa Feedrate arvot (Deskproton perusasetukset: Min 1, Default 50 ja Max 500)
Korjaa tarvittaessa myös työskentelyala (Working area)
Eiköhän se noilla korjauksilla nopeudu.

FAARI 58

Thanks tuhannesti! Rouhing aika putos puolella. Semif
Units/Min nousi 500-700. Täytyy kokeilla muillakin asetuksilla. Mun piti ladata DeskProto uurelleen,että sain sen laatikon auki mistä tehtiin muutokset. ;D
FAARI 58